Monday, September 29, 2008
اینترنت یکی از ابزارهایی است که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به سختی در آن برای کسب آرای بیشتر رقابت دارند.
اتفاق جالبی اخیرا در این زمینه رخ داده که بحثهای زیادی را در سایتها و فوروم های اینترنتی (+) ایجاد کرده است. داستان از این قرار است که اگر این آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد کنید:

http://www.voteforthemilf.com/

به طور اتوماتیک به صفحه سارا پیلین در سایت اینترنتی جان مک کین هدایت خواهید شد. قبل از اینکه توضیح بدهم طنز ماجرا کجاست باید توضیحی در این زمینه بدهم:

MILF عبارتی است مخفف که اگر در دیکشنری دنبال آن بگردید چنین چیزی خواهید یافت:



و ترجمه لغت به لغت آن میشود: مامانی که دلم میخواد ترتیبش را بدهم!
بنابراین ترجمه لغت به لغت دامین مورد بحث (VoteForTheMILF) میشود چیزی شبیه به این:

به مامانی که دلم میخواد ترتیبش را بدهم رای بدهید دات کام!

اطلاعات بیشتر در مورد این دامین:

- این دامین٬ ۳۶ ساعت پس از تصمیم جان مک کین برای انتخاب سارا پیلین و به عبارتی در روز معرفی او به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری٬ ثبت شده است.
- پس از ورود این آدرس٬ شما به طور اتوماتیک به صفحه شخصی سارا پیلین در سایت انتخاباتی جان مک کین هدایت میشوید و نه صفحه اصلی سایت جان مک کین. البته فقط برای بار اول. در دفعات بعد به صفحه اصلی سایت جان مک کین ارجاع داده خواهید شد.
- دامین سایت مک کین یعنی www.johnmccain.com و این دامین هر دو در مالکیت یک شرکت قرار دارند.
- دامنه های دات نت و دات اورگ هم شما را به همان صفحه هدایت خواهند کرد.

به نظر میرسد که تیم انتخاباتی جان مک کین در در زمینه اینترنت و گوگل هنوز بسیار مبتدی هستند. (مثال دیگر: ارسال آگهی های اینترنتی مبنی بر پیروزی جان مک کین در مناظره انتخاباتی ۱۴ ساعت قبل از برگزاری مناظره و ۴ ساعت قبل از اعلام تصمیم مک کین به شرکت در مناظره) (+)



قوی ترین احتمال این است که یه تیم مک کین گفته شده که چندین و چند دامین اینترنتی را برای مقاصد انتخاباتی خریداری کنند (مثلا شاید ترکیبات نام جان مک کین با املای غلط٬ شعارهای انتخاباتی آنها٬ ترکیباتی که ممکن است مورد سوء استفاده واقع بشود مثل همین یکی و ...) و همه آنها را به صورت اتوماتیک به صفحه اصلی سایت جان مک کین هدایت کنند. نکته این جاست که کسی که مسئول این کار بوده ظاهرا متوجه نبوده که سایتهایی که برای جلوگیری از تخریب مک کین و پیلین خریداری شده اند نباید به صفحه اصلی جان مک کین هدایت بشوند. مثل
www.mccainsucks.com

منبع (+)

پی نوشت: جزئیات فنی بیشتر را در سایت منبع دنبال کنید.
blog comments powered by Disqus