Tuesday, June 23, 2009
در حال حاضر شاهد نوعی همزیستی مسالمت آمیز آمریکا با کره‌ی شمالی هستیم. به این ترتیب که کره‌ی شمالی هر از گاهی آمریکا و متحدانش در خاور دور (ژاپن و کره‌ی جنوبی) را تهدید به واکنش نظامی می کند و و سپس برای مدتی آن را فراموش می کند. در این میان٬ این مردم کره‌ی شمالی هستند که در نکبت و فقر دست و پا می زنند و هیچ کاری توسط هیچ کشوری برای رهایی آنها از چنگال دژخیمان حاکم انجام نمیشود.
حال به نظر میرسد با ادامه‌ی این روند در ایران و مسلط شدن نیروهای نظامی بر مردم٬ ممکن است شاهد شکل گیری یک کره‌ی شمالی دیگر در خاور میانه باشیم. کشوری که مردمش با فقر دست و پنجه نرم می کنند ولی رهبرانش هر از گاهی لحن تندی نسبت به اسرائیل نشان می دهند و آن را تهدید به نابودی می کنند. واضح است که هدف این کار٬ در حقیقت نابودی اسرائیل نیست. چرا که آنها خود می دانند در صورت دست زدن به چنین حماقتی٬ هدف حملات هسته ای اسرائیل قرار خواهند گرفت. در واقع هدف چنین تهدیداتی٬ تضمین بقای رژیم اسلامی خواهد بود.
آیا آمریکا برنامه ای برای جلوگیری از شکل گیری کره‌ی شمالی اسلامی در منطقه‌ی خاور میانه در دستور کار خود دارد؟

توضیح واضحات: شخصا نه معتقد به مفید بودن عملیات نظامی توسط کشورهای بیگانه هستم و نه مایل به آن. قطعا سوال من هم تاثیری در سیاستهای آمریکا در مقابل ایران نخواهد داشت. تنها به این دلیل که قرار است از رییس جمهور آمریکا سوال شود٬ مایلم بدانم طرح و برنامه‌ی آمریکا در خاور میانه چگونه ممکن است بر سرنوشت ایران تاثیر بگذارد؟
blog comments powered by Disqus