Monday, November 3, 2008
چند شب پیش رفتم سر یخچال گشتم دنبال چیزی برای خوردن. یک قوطی نوشابه٬ کمی کالباس٬ مقداری میوه٬ کمی نان٬ یک قوطی آب پرتقال٬ و کمی هم کتلت باقی مانده از شب قبل. خوب حالا چه کنیم؟
بله درست حدس زدید. بهترین انتخاب در چنین وضعیتی سفارش تلفنی پیتزا است. ولی اگر مشتری پیتزا دومینو بوده باشید٬ حتما می دانید که بهترین بخش سفارش پیتزا از دومینو٬ این است که مجبور نیستید پای تلفن با کسی سر و کله بزنید. تمام ماجرا آنلاین است. دو سه کلمه ای روی صفحه کلید کامپیوترتان تایپ کنید و بعد: پوف! به شکل معجزه آسایی یک پیتزا دم در خانه ظاهر میشود. این فرآیند حدود ۲۵ دقیقه طول میشکد و البته کسی که پیتزا را برای من آورد٬ سبیل بدفرمی هم داشت.
ولی خوب٬ قسمت جالب ماجرا٬ جایی است که انتخاب های متعددی برای سفارش پیتزا به شما می دهند. بعد از انتخاب نوع کِراست پیتزا (همان نان پیتزای خودمان)٬ هر یک از مخلفات روی پیتزا٬ قابل انتخاب در سه حالت کم٬ متوسط و زیاد است.
هیجان انگیزترین قسمت البته جایی است که به شما این امکان داده میشود که مخلفات روی پیتزا در قسمت چپ یا راست پیتزا قرار بگیرد.
من چندباری تا حالا از دومینو پیتزا سفارش داده بودم ولی هیچ موقع به این موضوع توجه نکرده بودم که ببینم واقعا کارشان را درست انجام می دهند یا نه. واقعا کنجکاو بودم که آیا ترتیب قرار گرفتن مواد روی پیتزا به همین شکلی است که من سفارش داده ام؟
ولی دیشب بالاخره گفتم که بهتراست امتحان کنم.
به این ترتیب سفارش دادم که پپرونی را در قسمت چپ و قارچ را در قسمت راست پیتزا می خواهم.

همچنین انتخاب «هیچ» هم برای هر یک از مخلفات وجود دارد. حتی برای «سس پیتزا» و «پنیر»! خوب من هم برای این که کمی عوضی بازی در بیاورم٬ یک پیتزا ۶ اینچی هم بدون سس و پنیر با گوشت (آن هم در سمت چپ) سفارش دادم.




۲۵ دقیقه بعد٬ یک جوانکی با غذا دم در بود. (یک روزی این جوانک با یک روبات با یک سبیل بدفرم تعویض خواهد شد. آن روز من دیگر هیچ غمی نخواهم داشت.)


باعث تاسف است که بعد از باز کردن جعبه چی دیدم. آیا دومینو به انتخاب اجباری من احترام گذاشته بود؟ پاسخ روشن است:


خیر!

خط تقسیم کاملا عمودی و در وسط بود ولی قارچ در سمت چپ بود.

این هم پیتزای بدون سس و پنیر با گوشت در سمت چپ:


انصافا این یکی به خواست من نزدیکتر بود. ولی خوب پیتزا اینقدر کوچک و سبک بود که حتما در طی مسیر٬ محتویاتش در داخل جعبه به پرواز در آمده بودند. با توجه به اینکه سس و پنیری هم در کار نبوده که گوشتها به آن بچسبند.
بعد از اینکه تقریبا تمام پیتزا را خوردم٬ متوجه نوشته ای روی جعبه شدم که به قرار زیر بود: «ما رضایت شما را تضمین می کنیم.» و اینکه اگر به هر دلیلی از این پیتزا راضی نیستیم٬ آنها یا «مشکل را برطرف می کنند» یا پول را پس می دهند. البته یک کم دیر بود که زنگ بزنم یک نفر بیاید و پیتزای قارچ و پپرونی را برای من ۱۸۰ درجه بچرخاند و چپ و راست آن را مطابق نظر من تنظیم کند و گوشت ها را مجددا روی پیتزای دوم بچیند. شاید آخر هفته یک نامه به مدیر شرکت بنویسم و تقاضای پس گرفتن پولم را بکنم!

منبع (با اندکی دخل و تصرف)
blog comments powered by Disqus