Wednesday, October 29, 2008
حتما تا به حال همه شما ماجرای «جویِ لوله کش» (بله درست متوجه شدید. این جناب در ویکی پدیا هم برای خودش صاحب صفحه ای شده است.) و جنجال رسانه‌ای که با حضور او در کمپ انتخاباتی مک‌کین راه افتاد را شنیده اید.


برای کسانی که نشنیده اند٬ مختصر بگویم که اوباما در یکی از تورهای انتخاباتی‌اش با یک لوله کش (که بعدا معلوم شد چندان هم لوله‌کش نبوده و حتی مجوز لوله‌کشی هم ندارد.) صحبت کرده و در میان صحبتهایش گفته که می خواهد ثروت را بین مردم توزیع کند. (Spread the wealth around) این عبارت تبدیل شد به پیراهن عثمان در کمپ مک کین که ای ملت همیشه در صحنه آمریکا! چه نشسته اید که اوباما می خواهد سیاستهای سوسیالیستی را وارد آمریکا کند٬ اوباما سوسیالیست است٬ اوباما کمونیست است و باقی ماجرا.


طنز ماجرا اینجاست که این آقای «جویِ لوله کش» که سواد درست و درمانی هم ندارد٬ اکنون تبدیل شده به یک مغر متفکر سیاسی و نظرات آنچنانی از خودش صادر می کند٬ از سیاستهای اقتصادی گرفته تا سیاست خارجی .


وی چند روز پیش گفت: «رای به اوباما٬ رای به مرگ اسرائیل است.» این حرف آنقدر مضحک بود که حتی صدای بعضی از فاکس نیوزی ها را هم در آورد. البته من بعید می دانم آقای جو حتی بتواند اسرائیل را روی نقشه جغرافیا نشان دهد. ولی این آقا این روزها به مردم امضا می دهد و از این رادیو به آن تلویزیون برای سخنرانی های مشعشع در رفت و آمد است. جو برای خود سخنگو دارد و حتی قرار است به زودی وارد بازار خوانندگی موزیک «کانتری» که موسیقی مورد علاقه روستاییان و کشاورزان کم سواد آمریکایی است٬ هم بشود.


بعد از این مقدمه نسبتا طولانی٬ برویم سر اصل مطلب. «خبرگزاری پیاز»٬ با مطالب سیاسی اجتماعی طنزش٬ حتما معرف حضور هست. (+ و +) ظاهرا این خبرگزاری در سال ۱۹۹۳ وقوع چنین اتفاقی را با دقتی باور نکردنی پیش بینی کرده است. باور نمی کنید؟


خبرگزاری پیاز: «راننده کم سواد لیفت تراک٬ روی شایبینسکی٬ نظرات خود را در مورد وقایع اخیر٬ در برنامه رادیویی راش لیمبو (محافظه کار راست افراطی فاکس نیوز) اعلام خواهد کرد و مردم بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات عمیق وی در مورد موضوعات مورد بحث در انتخابات ریاست جمهوری هستند. وی اعلام کرده «مدتهاست منتظرم تا نظرات خودم را راجع به این کلینتون کودنِ مافنگی یِ فراری از خدمت ارتش اعلام کنم.» صاحبنظران می گویند اگر کسی باشد که شایسته اعلام نظرات خود٬ در گفتگوی ملی باشد٬ او کسی نیست جز «روی شایبینسکی». قرار شده زمان سخنرانی وی طوری تنظیم شود که با تماشای برنامه مورد علاقه اش از تلویزیون و همچنین دستشویی رفتن وی تداخل نکند.»

طنز روزگار را ببین که چیزی که در گذشته هجویات نامیده می شد٬ الان تبدیل به وقایع سیاسی کمپ جمهوری خواهان شده است.
blog comments powered by Disqus